Talverehvid Tirespot.ee
Sügis/talvine rehvivahetus on enamikul autojuhtidel mõjuval põhjusel iga-aastane rutiin. Seadusest tulenevalt on kohustus sõita talvel sobivate rehvidega ja seda põhjendatult kuna ees ootavad raskendatud sõidutingimused: must jää, lumi, lörts ja jää. Talverehvid vastavad nõuedele, kui need on tähistatud 3PMSF sümboliga ja nende mustri sügavus on vähemalt 3mm. Autoklubid, testimisorganisatsioonid ja rehvitootjad lähevad sammu edasi ja soovitavad talverehvide jaoks vähemalt 4 mm turvisemustrit. See parandab märgatavalt eriti märjalt sõitmise omadusi.
Millal peaksite ostma talverehve?
Uute talverehvide ostmine on tavaliselt soovitatav suve lõpus, varasügisel või peale talverehvide hooaega. Rehvivahetuse hooaeg algab tavaliselt oktoobris ja kiireneb esimeste pakaseliste öödega. Suur nõudlus ajab hinnad kõrgemaks. Sügisel on teil seevastu see eelis, et sageli on juba esitletud uusimaid talverehve, võrdluskatsed võimaldavad toimivuse klassifitseerida ja eelmise hooaja talverehvid on oma hinna tõttu atraktiivne alternatiiv. Talverehve täiustatakse pidevalt üksikasjalikult, kuid te ei tee ka viga kui ostate eelmise põlvkonna talverehvid.
Mida peaksite arvestama talverehvide ostmisel?
Uute talverehvide komplekt võib maksta umbes 200 - 600 eurot, olenevalt suurusest ja tootjast. Selleks, et see turvalisuse investeering ei muutuks pettumuseks, tuleb meeles pidada mõnda põhilist asja. Talverehvi kõige olulisem omadus on 3PMSF ehk lumehelbe sümbol. Mäepiktogramm on kaitstud ja erinevalt vanemast "M + S" märgistusest võib seda kasutada muda ja lume jaoks ainult siis, kui riikliku maanteede liiklusohutuse amet on rehvi katsetanud. Tavalise rehviga võrreldes peab talverehvi sellisena tunnustamiseks olema tõestatud vähemalt 7% haarduvuse paranemine.
Kui kaua talverehvid vastu peavad?
Talverehvi pikaealisus ei sõltu ainult rehvi kvaliteedist, vaid ka kasutusest. Reeglina võib eeldada, et talverehvid peavad vastu 3-4 hooaega, enne kui soovitud 4 mm mustrisügavus on saavutatud. Kuid isegi kui seda ei kasutata, vananeb talverehv ja kaotab aja jooksul elastsuse. 7-8 aasta pärast pole seda enam soovitatav kasutada, sest kummisegu muutub kõvaks ja rabedaks. Ebaõige ladustamine võib ka perioodi lühendada. Talverehve tuleks alati hoida jahedas, kuivas ja pimedas kohas. Säilitamine spetsialiseeritud töökojas on ideaalne, kuna neil on tavaliselt keldri või pööninguga võrreldes ideaalsed tingimused.
Millised talverehvid on parimad?
Parimat talverehvi pole olemas, sest lume, jää, muda ning märjal ja kuival teel veojõu optimeerimine selliselt, et jooksumüra, kütusekulu, vastupidavus ja hind on konkurentidest paremad, on lihtsalt võimatu. Talverehvide ostmisel mängivad alati olulist rolli teie enda nõuded. Eriajakirjade korduvad talverehvide testid on võimalik otsustamise abivahend. Need pakuvad esialgset suunda ja neid saab vaadata kui ülevaadet asjakohastest mudelitest. Kui teil pole aega ega soovi pikaks uurimiseks, võite kasutada selliste tuntud kaubamärkide talverehve nagu Bridgestone, Pirelli, Formula, Tourador. Samuti võite kõhklemata osta talverehve Hankook, Toyo, Yokohama, Kumho jne. Need on tavaliselt veidi odavamad. Pange tähele, et soovitatud rehvide hind tõuseb sageli pärast testitulemuste avaldamist. Seetõttu on meie soovitus mitte kõhkleda kaua enne ostmist ja hoolitseda talverehvide eest õigeaegselt.
Miks osta talverehvid Tirespot e-poest?
Talverehvid on mugav osta meie e-poest ja seda mitmel põhjusel. Esiteks saad need soetada soodsamalt kui tavalisest töökojast. Rehvidele saab ise järgi tulla reaalselt eksisteerivasse esindusse ja seal ühtlasi teostada rehvide vahetus. Alt tulnud hooajarehvid hoiustame meie esinduse rehvihotellis, mis on kindlustatud. Rehvide eest saab tasuda erinevate pankade kontodega kui ka järelmaksuga. Rehvid on võimalik tagastada 14 päeva jooksul kui neid ei ole kasutatud ega veljele monteeritud.
Kas valida naast- või lamellrehv?
Eestis müüdavatest talverehvidest on 60% naastrehvid ja 40% lamellrehvid. Naastrehv sobib käredalt külma ja jäisesse talve ning lamellrehv sombusesse ja lörtsisesse talve.
Naastrehv ehk rehv, mille kummis on spetsiaalsed naastud, tagavad parema juhitavuse ja pidamise kiilasjääl ning kinnisõidetud lumel. Naastrehve soovitame autojuhtidele, kes sõidavad palju erineva hooldustasemega teedel, näiteks külavaheteedel, mis võivad olla kehvasti lahti lükatud ja kus võib ette tulla jääd. Kuna öötundidel ja varahommikutel on temperatuur reeglina madalam ja jäite oht suurem, siis võiks ka need juhid, kes peavad sõitma palju öösiti, valida naastrehvid.
Talvine lamellrehv tagab seevastu parema juhitavuse ja pidamasaamise vihma- ja lörtsimärjal teel. Lamellrehv aitab ennetada üllatusi sügisel ja kevadel, sest suverehv ei paku usaldusväärsust libedatel sügislehtedel ega maikuus ootamatult mahasadanud lumel. Lamellrehv sobib esmase valikuna autojuhile, kes sõidab enamasti linnas või suurtel maanteedel, mis on tavaliselt hästi hooldatud.
Mõnikord arvatakse ekslikult, et sama lamellrehviga võib sõita aastaringselt. Meie kliimas see nii ei ole. Põhjamaal sobib talviseks kasutamiseks vaid pehme seguga talverehv, sest see ei kaota enda omadusi madalal temperatuuril. Müügilt võib leida ka odavamaid ja kõvema seguga talverehve, aga need on mõeldud maheda kliimaga Kesk-Euroopa talve. Kuna rehvisegu ei ole tootele märgitud, siis võib kahtluse korral müüjaga konsulteerida, et veenduda rehvi sobivuses meie teedele.
Kas valida kaubamärgi järgi?
Ainult kaubamärgi järgi ja toote olemusse süvenemata ei tohiks uusi rehve valida. Ka tuntud firma rehvid võivad sellisel juhul valmistada autoomanikule pettumuse.
Enamikel kaubamärkidel on erineva sõidustiili ja teeolude jaoks erinevad rehvid, seega soovitame tutvuda iga-aastaste tootetestidega, mille põhjal saab vastavalt ootustele oma autole sobivad rehvid välja valida. Kindlasti ei tohiks pindamata metsateel sõitmiseks valida soodsat linnasõidurehvi või vastupidi. Iga rehv käitub isemoodi, mõni on parem külglibisemisel, teine kiirendusel, kolmas vihmamärjal teel püsivuses. Päris igas tingimuses ideaalselt käituvat rehvi pole olemas, seega tuleb igaühel mõelda, kus ja millistes tingimustes ta kõige sagedamini autoga sõidab. Isegi kui on valitud kvaliteetsed rehvid, tuleb üllatuseks ikkagi valmis olla. Ükski rehv ei hoia autot teel kui sõiduk pole tehniliselt töökorras või juht piisavalt ettevaatlik.
Kas vahetada korraga välja kõik 4 rehvi?
Enamasti vahetatakse rehvid välja komplektina ehk nelja kaupa. Seda soosib ka asjaolu, et osad tootjad pakuvad nelja rehvi ostmise puhul lisagarantiid. Samas leidub neidki, kes vahetavad rehve välja paarikaupa. Sel juhul tuleb uus rehvikomplekt panna olenemata veost tagumise silla alla. Kindlasti tuleb vaid kahte rehvi vahetades jälgida, et mõlema silla alla saavad sama kõrguse ja mustrikombinatsiooniga rehvid, vastasel juhul on häiritud nii sõiduomadused kui ohustatud auto tehniline seisukord. Ühekaupa ei tohi rehve välja vahetada, välja arvatud olukorras, kus puruneb sisuliselt uus rehv.