TPMS

REHVIRÕHU JÄLGIMISE SÜSTEEM (TPMS)

 

Vastavalt Euroopa Liidu direktiivile peab olema alates 2014 sõiduautodel (M1) peal TPMS (Tire Pressure Monitoring System), mis annab juhile teada rehvirõhu kaost. On olemas kaks peamist süsteemi:

  • Esimesel juhul loeb auto täpset informatsiooni ratta pöörlemise kohta ning kui tekib seal erinevus, edastab selle juhile.
  • Teine süsteem kasutab sensoreid velje sees ja edastab informatsiooni rehvirõhu ja rehvitemperatuuri kohta auto kontrollmoodulisse. Informatsioon kuvatakse olenevalt autost kas veateatena või täpse informatsioonina auto displeile.

Kui sa näed sõidu ajal TPMS hoiatustuld, siis leia ohtu koht peatumiseks ja kontrolli manuaalselt üle rehvirõhud. Soovitatavad rehvirõhud on ette antud sõiduki tootja poolt ja need leiab üldjuhul sõiduki manualist, kütusepaagi luugilt või uksepostilt. 

Kui te ei saa ise rehvirõhku kontrollida, siis helistage maanteeabile või külastage lähimat rehvispetsialisti kes saab teile abiks olla.

 

MANUAALNE KONTROLL

Kuigi TPMS teeb rehvirõhu kontrollimise tunduvalt lihtsamaks ei tohiks unustada manuaalset rehvide kontrolli. Rehvirõhku peaks kontrollima vähemalt kord kuus või enne igat pikemat sõitu. Rõhku tuleb kontrollida siis kui rehvid on külmad (enne sõitu) ja kontrollimisel kasutada usaldusväärset manomeetrit.  Kontrolli käigus tuleks teha ka visuaalne kontroll rehvidele, et välistada rehvi vigastustest või liigsest kulumisest tulenevaid ohte.  

 

REHVIRÕHK

Rõhk sinu rehvides on kõige olulisem fkator mis määrab rehvi soorituse.  Rehvirõhk mõjutab kui suurt kiirust ja koormust rehv kanda suudab kui ka juhitavust ja rehvi kulumist. Mida suuem alarõhk seda rohkem kasvab kütusekulu ja CO2 tase.